دندانپزشكي اطفال

معرفي بهترين مطالب

دندانپزشكي اطفال

۱۸ بازديد

معرفي بهترين دندانپزشك تهران ????

دندانپزشكي اطفال

يكي از مهم ترين موضوعاتي كه همه افراد جامعه در هر رده سني باد به آن اهمت دهند ، حفظ سلامت و رعايت بهداشت دندان ها مي باشد . از ديگر مسلائل كه از اهميت بالايي برخوردار است ، توجه و ارزش قائل شدن والدين نسبت به سلامت دندان هاي فرزندشان مي باشد .

حفاظت از سلامت و بهداشت دندان هاي كودك بسيار قابل اهميت است و اين موضوع بايد از سنين پايين و كودكي براي همه كودكان جا بيوفتد و قابل درك شود كه بايد در رعايت بهداشت و در ديگر موارد بهداشتي كوشا باشند و همه نكات اموزشي و بهداشتي را مربوط به بهداشت دندان ها و دهان بياموزند .

والدين بايد در امر سلامت دندان هاي فرزندانشان بسيار حساس باشند و خراب شدن و پوسيدگي دندان ها شيري و يا دائم كودكشان را جدي بدانند . بساري از افراد به خصوص والدين تصور مي كنند كه دندان پزشكي فقط براي بزرگتر ها و افراد سن بالا مي باشد و كودكان ضرورتي براي مراجعه به كلينيك هاي دندان پزشكي ندارند .

اين تصور همه والدين و يا ديگر افراد جامعه كاملا نادرست م باشد . همه افراد در هر رده و گروه سني كه باشند نياز به مراجعه دوره اي و منظم به كلينيك هاي دندان پزشگي را ددارند . بخشي از كلينك هاي دندان پزشكي كه مربوط به بخش كودكان و يا دندان پزشكي اطفال مي باشد مخصوص كودكان م باشد و در اين بخش خدمات و يا هيچ يك از پروسه هاي دندان پزشكي براي بزرگتر ها و ديگر افراد به جز كودكان انجام نمي شود .

در ادامه مي خواهم درباره دندان پزشكي اطفال مطالب بيشتري را برايتان ارائه كنيم تا اگاهي شخصي شما در ارتباط با دندان پزشكي مخصوص كودكان و اطفال افزايش يابد .

دندان پزشكي اطفال چيست ؟

 

[caption id="attachment_8410" align="aligncenter" width="800"]دندانپزشكي اطفال دندانپزشكي اطفال[/caption]

 

تخصصي از رشته دندان پزشكي كه به نام دندان پزشكي اطفال بيان مي شود ، تمامي خدمات و پروسه هاي دنداني را براي كودكان قابل اجرا مي داند . دندان پزشكي اطفال يكي از تخصص هاي دندان پزشكي مي باشد كه در بخشي از كلينيك هاي دندان پزشكي موجود است . خدمات درماني براي كودكان ممكن است در برخي شرايط با ديگر افراد تفاوت هايي در نحوه عمل و رفتاري داشته باشد .

هر زمان كه كودكان با مشكل دنداني و يا دهاني مواجه شوند ، جاي هيچ گونه نگرانيي براي والدين نمي باشد چرا كه دندان پزشكي اطفال يكي از مهم ترين و مناسب ترين بخش هاي پزشكي رشته دندان پزشكي را براي كودكان فراهم ساخته است كه مي تواند برنامه هاي درماني ويژه را براي كودكان به اجرا برساند . 

هزينه ايمپلنت دندان چقدر است؟????

دندان پزشك اطفال به چه كسي گفته مي شود ؟

شايد اين پرسش براي بسياري از شما پيش بيايد كه تخصص دندان پزشك اطفال در چه زمينه اي مي باشد و به درمان چه مشكلات دهاني و دنداني و بيماري هاي دهاني كودكان مي پردازد ؟ و يا اصلا دندان پزشك اطفال به چه كسي گفته مي شود ؟

مي خواهيم درباره دندان پزشك اطفال و اينكه چه خدماتي را براي كودكان قابل اجرا مي دانند و انجام مي دهند ذكر كنيم .

دندانپزشك اطفال پزشكي است كه كه در طول دوران تحصيلي خود به مطالعه و بررسي مهارت هاي لازم براي مراقبت از دندان، لثه، شناخت بيماريها و دهان كودكان مي پردازد. يك دندان پزشك اطفال در هر زمينه و مشكلات دهاني و دنداني مربوط به كودكان را به طور كامل مي شناسند و براي روش هاي درماني ، برنامه هاي ويژه و قطعي را در نظر دارد .

https://dralirezaansar.com/غير مجاز مي باشدt-of-dental-orthodontics/

يك دندان پزشك اطفال از تمامي بيماري هاي دنداني كودكان اگاه و شناخت كافي دارد و بهترين نددان پزشكان اطفال در اين زمينه رشته تخصص و تجربه باليي را كسب كرده اند و توانسته اند روش ها درماني قطعي و برتري را براي رفع مشكلات دهاني و دنداني كودكان انجام دهند .

آيا كودكان بايد به دندان پزشكي اطفال مراجعه كند ؟

يكي از پرسش هاي متداول والدين عزيز در اين موضوع مي باشد كه ايا حتما بايد به دندانپزشك اطفال مراجعه كرد در چه صورت مراجعه به دندانپزشكي اطفال ضروري مي باشد ؟

براي پاسخ به پرسش هاي ذكر شده در پاراگراف بالاي بايد اشاره كرد كه يكي از مهم ترن مسائلي كه هر كودك و يا والدن بايد نسبت به ان توجه داشته باشند ، تلاش براي حفاظت از سلامتي و زييباييي دندان هاي كودك مي باشد . ممكن است كودكان هنوز به سني نرسيده باشند كه توانا عقلي را براي اموزش هاي لازم و انجام موارد بهداشتي داشته باشند . در اين ميان بايد يك نفر تمامي امزش ها لازم را براي كودك خود عمل سازد تا در كنار اين اموزش هاي تمامي شيوه ها براي كودك جز فعاليت هاي مداوم و هميشگي شود . اهمييت به سلامت دندان هايي كودك بسيار مهم است . يعن كوددك بايد در حفظ سلامت دندان هاي خود يعن مسواك زدن بسيار كوشا و پر تلاش باشد .

همان طور كه مراجعه به دندان پزشكي براي هر فردي به طور دوره اي و يا هر 6 ماه يك بار ضروري مي باشد ، توجه به اين مراجعات دوره اي براي سلامت دندان هاي كودك به دندان پزشكي اطفال نيز ضروروي مي باشد . شايد والدين در اين امر كوتاهي كنند و تصور كنند كه دندان هاي شيري و يا دائمي كودك در سنين پايين خراب و كرم خورده نمي شود . اين تصور همه والدين كاملا نادرست مي باشد ، والدين بايد مراجعات دوره اي و يا هر 6 ماه يك بار را براي مراجعه به دندان پزشكي اطفال داشته باشند .

 

 

[caption id="attachment_8411" align="aligncenter" width="800"]دندانپزشكي اطفال دندانپزشكي اطفال[/caption]

 

مراقبت از دندان هاي كودك بسيار ضروري مي باشد . يكي از مهم ترين دوره هاي كه بايد به سلامت دنان هاي كودك توجه شود ، دوره اي رويش دندان هاي شيري كودك تا زمان رويش دندان هاي دائمي آن مي باشد . اين دوره از حساس ترين دوره ها مي بادش و نياز به مراقبت و توجه ويزه به سلامت دندان هاي كودك دارد .

دندان هاي شيري از سن 6 تا 24 ماهگي شروع به رويش مي كنند و با شروع دندان هاي فك پايين و مياني شروع مي شود. در سن 6 سالگي دندانهاي شيري كم كم افتاده و جاي خود را به دندان هاي دائمي ميدهند كه قرار است تا پايان عمر همراه كودك باقي بمانند. روند رويش دندان دائمي معمولا تا 12 سالگي به اتمام ميرسد.

كار اصلي يك دندان پزشك اطفال براي كودكاني مناسب مي باشد كه از زمان رويش دندان هاي شيري تا سن 12 يا 13 سالگي مي باشند .

هزينه اصلاح طرح لبخند در سال99 چقدر است؟????

چه زماني بايد به دندانپزشك اطفال مراجعه كرد ؟ 

مراجعه به دندان پزشكي اطفال براي رفع مشكلات دهاني و دنداني مربوط به كودكان زمان خاصي ندارد . همه والدين بايد مراجعه منظم و دوره اي به دندان پزشكي اطفال براي كودكان عزيزشان داشته باشند و در اين امر به هيچ وجه كوتاهي نكنند . والديني كه سلامت دندان هاي كودكشان برايشان مهم و با ارزش مي باشد ، نسبت به اين موضوع غافل نمي شود. 

هر زمان كه دندان هاي كودك شما با پوسيدگي و يا دندان درد و يا ناهنجاري هاي دنداني رو به رو شد ، بهتر است كه براي حا و رفع اين مشكلات دنداني به دندانپزشكي اطفال مراجعه شود .

بسياري از كودكان ترس از رفتن به كلينيك هاي دندان پزشكي دارند و هميشه از رفتن به دندان پزشكي خودداري مي كنند. رفتار يك دندان پزشك اطفال با كودكان براي معاينه و بررسي دهاني و دنداني به گونه اي مي باشد كه كودك ديگر ترسي از بابت اين مسئله نخواهد داشت و هم چنين محيط و فضاي كلينيك دندان پزشكي اطفال با دندان پزشكي هاي دييگر و بخش هاي ديگر متفاوت مي باشد و به همين سبب ديگر كودك ترسي نخواهد داشت . 

دندانپزشكان اطفال چه خدماتي را براي كودكان انجام مي دهند؟

از ديگر پرسش هاي متداول همه افراد در ارتباط با اين مسئله مي باشد كه يك متخصص دندان پزشك اطفال در چه زمينه اي تخصص دارد و چه اقدامات و يا خدماتي را براي كودكان شما انجام مي دهند ؟

دندان پزشكان اطفال تخصص بسياري دارند و تقريبا همه دندانپزشكان اطفال در سراسر كشور از پزشكان با تجربه و با مهارت بالاي پزشكي و خدمات درماني مي باشند . به طوري كه همه والدين عزيز مي توانند با اطمينان خاطر كودكان خود را به كلينيك هاي دنان پزشكي و يا دندانپزشكي اطفال در هر نقطه از كشور ببرند .

برخي از خدمات دندان پزشكي اطفال براي كودكان عبارت است از :

  • مراجعات منظم و دوره اي براي كودكان و معاينه سلامت دندان ها و دهان
  • انجام خدمات و روش هاي لازم براي پيشگيري از پوسيدگي دندان
  • شست و شويي تخصصي دندان هاي كودك براي پيشگيري از پوسيدگي و كرم خوردگي دندان هاي كودك
  • توصيه هاي لازم در ارتباط با رژيم غذايي كودك
  • بررسي و ارزيابي دهاني و دنداني كودك
  • ارائه مشاوره در مورد عادات دهاني اطفال
  • ارتودنسي دندان كودكان
  • ترميم حفره هاي دندان
  • رفع مشكلات التهابات و بيماري هاي مربوط به لثه
  • رفع پوسيدگي و درمان ريشه دندان " عصب كشي دندان "
  • فلورايد تراپي براي شست و شو و ضو عفوني كردن دندان هاي كودكان
  • رفع شكستگي و يا ترك برداشتن دندان هاي كودك
  • رفع ناهنجاري هاي دنداني براي كودكان
  • توصيه هاي لازم براي رعايت بهداشت دنداني در كودكان
  • تصوير برداري و عكس برداري راديولوژي و راديوگرافي براي كودكان

دكتر عليرضا انصار يكي از بهترين متخصصان و دندان پزشكان است كه شما مي توانيد براي درمان بيماري دهان و دندان كودكان خود به مطب مراجعه كنيد تا با معاينه كامل و تشخيص درست ، درمان را شروع كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.